Zawieszenie pneumatyczne gwarantuje takie same parametry resorowania, bez względu na obciążenie samochodu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Głównym elementem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje odpowiednio sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka powinna wtłaczać osuszone powietrze we właściwym czasie, co tworzy konieczność ścisłej współpracy licznych komponentów.
Zalety zawieszenia pneumatycznego
Poduszka zawieszenia, znana również jako miech bmw gt, tłumi odczuwanie wszelkich nierówności podczas jazdy, co przekłada się na nieporównywalnie wysoki komfort. Nowoczesny kompresor funkcjonuje prawidłowo bez względu na ciężar samochodu, a także jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka najlepiej sprawdza się więc w dużych samochodach terenowych lub w limuzynach osobowych.
Eksploatacja zawieszenia pneumatycznego
Mający za zadanie tłumienie nierówności miech bmw f07 powinien w ścisły sposób współpracować z elementami takimi jak pompa zawieszenia. Skomplikowana budowa systemu zawieszenia pneumatycznego, a także duża ilość delikatnej elektroniki sprawia, że właściciel wykorzystującego ten system samochodu jest zobowiązany, aby regularnie kontrolować jego techniczny stan. Sprężarka to urządzenie, którego żywotność szacowana jest na około 200 tys. przebytych km.
Serwis zawieszenia pneumatycznego
Błędnie pracujący miech bmw f11 w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia czy kompresor może być kosztowna. Samo zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak przede wszystkim w samochodach klasy premium, których nabywcy muszą liczyć się z większymi kosztami eksploatacji. Na szczęście regularne przeglądy techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć wadę, zanim system zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.