Niektórzy posiadający w samochodzie instalację LPG zapominają o tym drugim układzie paliwowym, a konkretnie o tym, że bak w połowie pełen chłodzi pompę do benzyny znajdującą się w nim. Ludzie posiadający też auto na gaz zapominają o filtrze pompy benzyny i to czasami nawet na blisko dekadę i dlatego filtr benzyny znajdujący się często pod podłogą danego samochodu rdzewieje, a z pompą nie jest lepiej. Nieciekawy los spotyka także zbiornik benzyny, w którym to paliwo, czyli jego kilka litrów nabiera tej rdzawej barwy i co najistotniejsze sam zbiornik kwalifikuje się jedynie do wymiany, ze względu na to, że przerdzewiał w kilku miejscach, a jego czyszczenie i naprawa w przypadku taniego i popularnego auta miejskiego raczej nie ma sensu.
Pompy do benzyny w bakach
Przynajmniej pewna część mechaników amatorów doskonale wie o tym, że pompa benzyny znajduje się tuż pod siedziskiem kanapy tylnej, czyli po lewej stronie. Do tej pompy trzeba zaglądać raz na te trzy lata, bo to nie tylko sama pompa, to także jeden z filtrów paliwa i elektronika czuwająca nad poprawną pracą pompy, czasami razem z bezpiecznikiem. Często ten bezpiecznik znajduje się w głównej skrzynce, czyli pod maską lub przy kierownicy, ale w wielu nieco starszych samochodach znajduje się tuż przy samej pompie i to z przyczyn praktycznych. Mowa tu dokładnie o tym, że jeśli już zdemontuje się ten dekielek zakrywający mechanizm pompy, to ma się dostęp do wszystkich elementów powiązanych z tą właśnie pompą. Wiele znaczy też i to, że podczas kontroli jest stanu najczęściej wymienia się jedynie sam filtr, ale z ludźmi nie dbającymi o te sprawy bywa trudniej. Mowa tu dokładnie o tym, że wraz z filtrem trzeba wymienić pompę i do tego sterującą nią drukowaną płytkę z krzemu, która w paru miejscach się przepaliła.
Pompy do benzyny w popularnych autach kompaktowych
Mechanicy doskonale wiedzą o tym, że pompy do benzyny w popularnych autach kompaktowych to stosunkowo niewiele problemów, bo te pompy łatwo się wymienia, choćby ze względu na to, że schematy instalacji paliwowych można znaleźć w sieci, czyli też na blogach prowadzonych na portalach społecznościowych. Instrukcje publikowane na tych blogach są też i tymi łatwymi w zrozumieniu, czyli jeśli jakiś mechanik amator kilka razy obejrzy film opublikowany na blogu, to nawet sam wymieni pompę paliwa i co najważniejsze zajmie mu ta operacja zapewne jakieś kilkanaście minut. Dlatego do mechanika samochodowego ludzie jeżdżą zazwyczaj ze znacznie poważniejszymi problemami.